کاهش وزن و بهبود کیفیت خواب
پزشک شما

کاهش وزن و بهبود کیفیت خواب

11 آذر 1391

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، کاهش وزن می تواند به افراد چاق و دارای اضافه وزن در داشتن خواب بهتر کمک کند. پژوهشگران دانشگاه جان هاپکینز یافتند کاهش وزن با رژیم غذایی به تنهایی یا همراه با برنامه فعالیت بدنی در بهبود کیفیت خواب نقش دارد.
در این مطالعه 77 فرد دیابتی دارای اضافه وزن یا چاق شرکت داشتند، پژوهشگران این افراد را به دو گروه تقسیم کردند، یک گروه  از رژیم غذایی همراه با تمرین های ورزشی و گروه دوم فقط از یک رژیم غذایی پیروی کردند.
شرکت کنندگان در آغاز و پایان مطالعه از لحاظ کیفیت خواب مورد بررسی قرار گرفتند، در این بررسی اطلاعاتی در مورد مشکلات خواب از جمله بی خوابی، خواب آلودگی در طول روز، خواب غیر راحت و هم چنین خواب زیاد جمع آوری شد. همچنین نمایه توده بدن و میزان چربی های شکمی آنها  در آغاز و پایان مطالعه اندازه گیری شد.
در طول 6 ماه پیگیری هر دو گروه به طور میانگین نزدیک به 15 پوند وزن و 15% از  چربی شکمی خود را از دست دادند و هم چنین کیفیت خواب در این دو گروه به میزان 20 درصد بهبود یافت.
به بیان پژوهشگران این مطالعه افرادی که نزدیک به 7 کیلوگرم از وزن خود را از دست می دهند و دور کمر خود را به میزان 15 درصد کم می‌کنند، بهتر می خوابند.

منبع:

 American Heart Association meeting, Nov. 6, 2012

تعداد بازدید: 2246

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha