کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به دیابت
پزشک شما

کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به دیابت

29 مرداد 1392

بر اساس نتایج یک پژوهش جدید، افراد دارای اضافه وزن که در مرحله پره دیابت قرار دارند، می توانند خطر ابتلا به دیابت را با کاهش وزن خود به مقدار قابل توجهی کم کنند. پره دیابت به حالتی گفته می شود که سطح قند خون بالاتر از حد نرمال است اما نه در حدی که بعنوان دیابت در نظر گرفته شود.
این پژوهشگران به سرپرستی دکتر Nisa Maruthur در دانشگاه جان هاپکینز 3 هزار بیمار پره دیابت را مورد بررسی قرار دادند، این شرکت کننده ها در 3 گروه تقسیم شدند؛ گروه  مداخله سبک زندگی، گروه دریافت کننده داروی مت فورمین  و گروه کنترل. داروی مت فورمین برای کنترل قند خون تجویز می شود .
شرکت کننده های گروه مداخله در سبک زندگی، در مورد سالم خوردن توصیه هایی دریافت می کردند، و هم چنین از این گروه خواسته شد تا  به مدت 150 دقیقه در هفته ورزش کنند، این افراد مشاوره فرد به فرد در 6 ماه اول و مشاوره گروهی در 3 سال بعد داشتند.
در گروه دریافت کننده مت فورمین سطح قند خون بدون داشتن کاهش وزن معنادار بعد از 6 ماه کاهش یافت اما بیشترین میزان کاهش خطر دیابت در گروه اصلاح سبک زندگی وهمراه با کاهش وزن بود. بر اساس این مطالعه افراد پره دیابتی که 10% از وزن خود را کاهش داده اند تا 85% خطر بروز دیابت را طی 3 سال کاهش میدهند. در حالیکه افرادی که تنها 5 تا 7% از وزن خود را از دست میدهند با کاهش 54% خطر ابتلا به دیابت مواجه اند.
پژوهشگران یافتند کاهش وزن بیشتر با کاهش خطر بیشتر همراه است.

منبع:

the study published online July 16 in the Journal of General Internal Medicine.

تعداد بازدید: 2541

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha