کمتر پرداختن به امور خانه داری و اضافه وزن
پزشک شما

کمتر پرداختن به امور خانه داری و اضافه وزن

3 اردیبهشت 1392

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که کمتر پرداختن به کارهای منزل با افزایش شیوع چاقی در زنان همراه می باشد. بر اساس این مطالعه دو سوم از زنان بزرگسال در ایالات متحده دارای اضافه وزن یا چاق هستند، پژوهشگران معتقدند دور شدن زنان از امور خانه داری یک فاکتور مهم در بروز این مشکل است.

پژوهشگران دانشگاه کارولینای جنوبی به تجزیه تحلیل داده های ملی استفاده از زمان توسط زنان 64-19 ساله از سال 1965 تا 2010 پرداختند، نحوه استفاده از زمان و کالری مصرفی برای امور خانه داری در این زنان ارزیابی شد. امور خانه داری شامل غذا پختن، فعالیت های بعد وعده غذایی مثل شستن ظروف، شست و شو، اتو و جمع کردن لباس ها و سایر کارهای منزل در نظر گرفته شد. مراقبت از کودکان در این اطلاعات گنجانده نشده بود.

نتایج نشان داد به طور متوسط، زمانی که زنان صرف خانه داری می کنند از 7/25 ساعت در هفته در سال 1965 به 3/13 ساعت در هفته در سال 2010 کاهش یافته است. همزمان با این تغییر انرژی صرف شده برای انجام کارهای منزل نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این پژوهشگران تاکید کردند همانطور که فعالیت زنان کمتر شده و بی تحرک تر شده اند تعداد فرزندان متولد شده  با سلول های چربی بیشتر نیز افزایش یافته است.

منبع:

Edward Archer, et al "45-Year Trends in Women’s Use of Time and Household Management Energy Expenditure" PLoS ONE, March 2013

تعداد بازدید: 2724
کلمات کلیدی: اضافه وزن زنان خانه داری 

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha