یک ترکیب شیمیایی موجود در گیاهان با آلزایمر مقابله می کند.
پزشک شما

یک ترکیب شیمیایی موجود در گیاهان با آلزایمر مقابله می کند.

31 اردیبهشت 1396

نتایج تحقیقات جدید که بر روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شده نشان می دهد اسید شیکوریک سبب بهبود حافظه در تست های رفتاری می شود. بنابراین احتمالاً اسید شیکوریک می تواند به حفظ حافظه در بیماران مبتلا به آلزایمر و سایر بیماری های عصبی کمک کند. اسید شیکوریک ترکیبی است که در حداقل 63 نوع از گیاهان و سبزیجات مانند کاسنی، کاهو و ریحان یافت می شود. اسید شیکوریک خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و می تواند با برخی آسیب های سلولی که توسط استرس اکسیداتیو ایجاد می شوند، مقابله کند.
بیماری آلزایمر رایج ترین شکل دمانس (زوال عقل) بوده و حدود 80-60 درصد موارد دمانس را شامل می شود. تخمین زده می شود که در هر 66 ثانیه یک نفر در ایالات متحده به بیماری آلزایمر مبتلا می شود و این بیماری ششمین علت عمده مرگ در این کشور است.
یکی از اولین علائم بیماری آلزایمر از دست دادن حافظه است. علائم بیماری در مراحل ابتدایی خفیف بوده و بیماران مشکلاتی در به خاطر آوردن وقایع و اتفاقات اخیر دارند. در مراحل انتهایی، بیمار ممکن است در شناخت افراد خانواده، به یاد آوردن نام آن ها یا تشخیص محیط اطراف با مشکل روبرو شود.
هرچند داروهایی برای کاهش شدت بیماری به مدت محدود وجود دارد اما در حال حاضر هیچ راهکاری برای مقابله با کاهش حافظه مرتبط با آلزایمر وجود ندارد. به عنوان مثال، مهارکننده های کولین استراز سبب به تاخیر انداختن روند کاهش حافظه و سایر علائم شناختی به مدت تقریباً 6 تا 12 ماه در حدود 50 درصد بیماران می شود.
منبع:


Chicoric acid supplementation prevents systemic inflammation-induced memory impairment and amyloidogenesis via inhibition of NF-κB. The FASEB Journal, 2016.
 

تعداد بازدید: 1658

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha