اثرات مفید پیاز در مبتلایان به سرطان تخمدان
پزشک شما

اثرات مفید پیاز در مبتلایان به سرطان تخمدان

5 بهمن 1395

پیاز کم کالری و غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. مشخص شده که پیاز سبب کاهش خطر برخی سرطان ها شده و در افسردگی مفید است. به تازگی نیز نتایج یک مطالعه نشان می دهد نوعی ترکیب موجود در پیاز در برابر سرطان تخمدان اثر حفاظتی دارد. سرطان اپی تلیال تخمدان (EOC) شایع ترین نوع سرطان تخمدان است. بقای 5 ساله این سرطان 40 درصد است. اگرچه EOC دهمین بدخیمی رایج در میان زنان است، در ایالات متحده مرگ ناشی از این نوع سرطان تخمدان در رتبه پنجم قرار دارد.
به تازگی محققان اثرات یک ترکیب طبیعی در پیاز به نام ONA را بر EOC بررسی کرده و دریافتند این ترکیب رشد EOC را کند کرده و اثرات داروهای ضد سرطان را افزایش می دهد.
همچنین با بررسی یک مدل موش مبتلا به سرطان تخمدان مشخص شد دوز خوراکی ONA سبب افزایش طول عمر موش و کاهش رشد تومور سرطان تخمدان می شود. به گفته محققان ONA سبب سرکوب تکثیر سلول های سرطانی می شود.
هیچ نوع عوارض جانبی در حیوانات مشاهده نشد و محققان معتقدند با انجام تحقیقات بیشتر مکمل خوراکی ONA می تواند به بیماران مبتلا به سرطان کمک کند.
این مطالعه برای اولین بار نشان دهنده اثرات ضد سرطان تخمدان ONA است.
منبع:


Onionin A inhibits ovarian cancer progression by suppressing cancer cell proliferation and the protumour function of macrophages. Scientific Reports, 2016.
 

تعداد بازدید: 2126

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha