رژیم پرکربوهیدرات خطر عود سرطان روده را افزایش میدهد
پزشک شما

رژیم پرکربوهیدرات خطر عود سرطان روده را افزایش میدهد

7 آذر 1391

علاوه بر شواهدی که اثر سبک زندگی بر پیشرفت بیماری ها را تایید می کنند، یک مطالعه جدید نشان داده است، مصرف رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات خطر عود سرطان روده بزرگ یا مرگ را در بیمارانی که سابقه ابتلا به این سرطان را داشته اند، افزایش می دهد.
این امر هم چنین در مورد بیمارانی که رژیم غذایی آنها بار گلیسمی بالایی دارد مثل رژیم غذایی سرشار از نان و سیب زمینی صحت دارد.
برای تعیین ارتباط بین رژیم غذایی و سرطان روده پژوهشگران آمریکایی داده های حاصل از بیش از1000 بیمار مبتلا به سرطان روده را مورد بررسی قرار دادند. بعد از ارزیابی اثر کربوهیدرات، فروکتوز و بار گلیسمی این تیم پژوهشی یافتند که مصرف کربوهیدرات و بار گلایسمی رژیم با سرطان روده  ارتباط  دارند.
نتایج بررسی ها نشان داد بیمارانی که پس از درمان بیشتر از کربوهیدرات ها مصرف کرده و رژیم غذایی آنها بارگلیسمی بالایی دارد، بیشتر با خطر عود بیماری مواجه اند.
مطالعات قبلی نشان داده بودند چاقی و عدم تحرک کافی با اثر معکوس بر سطح انسولین و افزایش خطر هیپرانسولینمی در بیمارانی که سابقه ابتلا به سرطان روده را داشته اند همراه است.
دکتر Jeffrey Meyerhardt سرپرست این مطالعه خاطرنشان کرد، نتایج مطالعه ما نیزبر اثرات نگران کننده چاقی و عدم تحرک تاکید دارند، زیرا افرادی که رژیم غذایی پرکربوهیدرات و با گلایسمی بالا دارند بیشتر در معرض اضافه وزن هستند.

منبع:

Jeffrey A. Meyerhardt et al “Dietary Glycemic Load and Cancer Recurrence and Survival in Patients with Stage III Colon Cancer: Findings From CALGB 89803” Journal of the National Cancer Institute, 2012

تعداد بازدید: 3120

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha