مصرف آجیل التهاب را کاهش می دهد.
پزشک شما

مصرف آجیل التهاب را کاهش می دهد.

28 آبان 1395

در مطالعه ای که نتایج آن به تازگی در مجله American Journal of Clinical Nutrition  به چاپ رسیده است محققان با بررسی بیش از 5000 نفر دریافتند مصرف 5 واحد یا بیشتر در هفته آجیل یا جایگزین کردن آجیل به جای پروتئین های حیوانی سبب کاهش التهاب در بدن می گردد. التهاب در بروز بیماری های قلبی - عروقی و دیابت نوع 2 نقش عمده ای دارد.
در این طرح تحقیقاتی رژیم غذایی شرکت کنندگان با استفاده از پرسشنامه بررسی شد. همچنین میزان بیومارکرهای التهابی شامل پروتئین واکنشگرC  (CRP)، اینترلوکین 6 (IL6) و گیرنده 2 فاکتور نکروز دهنده (TNFR2) اندازه گیری شد. بعد از در نظر گرفتن عواملی مانند سن، سابقه پزشکی و شیوه زندگی محققان دریافتند در شرکت کنندگانی که حداقل 5 واحد آجیل در هفته مصرف می کردند میزان CRP و اینترلوکین 6 نسبت به افرادی که هرگز یا به ندرت آجیل مصرف می کردند، پایین تر بود. علاوه براین، در افرادی که در هفته 3 واحد آجیل را جایگزین گوشت قرمز، تخم مرغ یا غلات تصفیه شده می کردند میزان CRP و اینترلوکین 6 پایین تر بود.
بادام زمینی و سایر مغزها حاوی ترکیبات مفیدی مانند منیزیم، فیبر، ال- آرژنین (نوعی اسید آمینه)، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب غیراشباع مانند آلفا- لینولنیک اسید هستند. تاکنون مشخص نشده است که کدام یک از این ترکیبات یا ترکیبی از آن ها می توانند در کاهش التهاب موثر باشند و نیاز به انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه است.
منبع:


Associations between nut consumption and inflammatory biomarkers. American Journal of Clinical Nutrition, 2016

 

تعداد بازدید: 1868

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha