هفته اول بارداری
پزشک شما

هفته اول بارداری

26 فروردین 1391

وضعیت تکاملی کودک شما

در واقع دوران هفت روز پریودتان همان هفته اول بارداری تان محسوب می شود . چراکه زمان تخمینی زایمان  (EDD)از اولین روز آخرین پریود شما محاسبه می شود. به بیان دیگر این هفته جزئی از 40 هفته دوران بارداری به حساب می آید اگرچه هنوز کودک شما تشکیل نشده است.      

 

وضعیت بدن شما

در دوران بارداری عادات زندگی شما و سلامت کودکتان کاملاً وابسته به هم بوده و با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند. زمانیکه برنامه باردار شدن را در سر دارید حتماً برای آماده کردن بدن خود به جهت مادر شدن وقت بگذارید و برنامه ریزی داشته باشید . قبل از باردارشدن باید:

  • از الکل، داروها و دخانیات اجتناب کنید. این مواد می توانند منجر به نارسایی های مادرزادی، سندرم جنین الکلی، مشکلات تنفسی، وزن کم هنگام تولد و مشکلات و بیماری های دیگر شوند. در رابطه با هر نوع دارویی که دریافت می کنید اعم از داروهای تجویزی و یا داروهای آزاد (OTC)، با پزشک خود صحبت کنید. شما باید در رابطه با مصرف داروها احتیاط به خرج دهید، چراکه بسیاری از داروهای تجویزی و داروهایی که به صورت آزاد خریداری میشوند، می توانند اثرات منفی بر جنین داشته باشند. به هر جهت بدون مشورت با پزشک خود داروی تجویزی خود را قطع نکنید، در حقیقت پزشک به شما کمک خواهد کرد تا مزایا و خطرات احتمالی قطع دارو را ارزیابی کنید و تصمیم درستی در مورد مصرف یا قطع آن بگیرید.
  • رژیم غذایی ای را دنبال کنید که حاوی مقادیر کافی ویتامین ها و به ویژه اسید فولیک باشد. خانمی که قصد باردار شدن دارد باید روزانه 400 میلی گرم اسیدفولیک دریافت کند. دریافت کافی اسید فولیک منجر به کاهش ریسک نارسایی های لوله عصبی می شود (نارسایی لوله عصبی نارسایی مادرزادی است که به دلیل رشد ناکافی مغز یا طناب نخاعی ایجاد می گردد). از نارسایی های لوله عصبی می توان "اسپینا بیفیدا" را نام برد که نوعی ناهنجاری تکاملی است که با نقص در یکی شدگی پوشش استخوانی طناب نخاعی مشخص می گردد. حتماً در رابطه با دریافت مکمل اسید فولیک در دوران تلاش برای باردار شدن با پزشک خود مشورت نمایید.
تعداد بازدید: 6424

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha