هفته بیست و دوم بارداری
پزشک شما

هفته بیست و دوم بارداری

26 فروردین 1391

وضعیت تکامل کودک شما

حواس پنجگانه که کودک برای شناخت جهان استفاده خواهد کرد هرروز بیشتر تکامل می یابد. جوانه های چشایی شروع به شکل گیری روی زبان کرده اند و مغز و پایانه های عصبی به قدری کامل شده اند که جنین لمس کردن را به خوبی احساس میکند. کودک شما ممکن است این حواس نوظهور را با لمس کردن صورت خود، یا مکیدن شست دست، همچنین احساس کردن سایر بخش های بدن ودیدن حرکت آنها تجربه کند.

هم چنین دستگاه تناسلی در کودک شما در حال تکامل است. در پسران، بیضه ها شروع به حرکت به سمت پایین شکم کرده اند و در دختران، رحم و تخمدان ها در داخل قرار گرفته و واژن تکامل یافته است.

 

وضعیت بدن شما

اگر تا قبل از این احساس نکرده اید  به زودی متوجه تمرین رحم خود برای زایمان، بوسیله انقباضات بدون درد و نامرتب که انقباضات Braxton Hicks  نامیده میشود، خواهید شد. ممکن است در ناحیه شکم خود احساس فشار کنید، نگران نباشید، اگرچه کودک شما میتواند این انقباضات را هنگام فشار به رحم احساس کند، اما انقباضات Braxton Hicks هیچ خطری ندارند. با این حال اگر این انقباضات شدید، دردناک و بیشتر شدند با مشاور سلامت یا پزشک خود تماس بگیرید، زیرا انقباضات منظم ممکن است نشانه درد زایمان زودرس باشد.

تعداد بازدید: 4985

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha