هفته بیست و سوم بارداری
پزشک شما

هفته بیست و سوم بارداری

26 فروردین 1391

وضعیت تکامل کودک شما

با اینکه تجمع چربی در بدن کودک آغاز شده اما پوست هنوز حالت شل داشته و به کودک ظاهری چروکیده میدهد. کودک شما به طور منظم هرروز درحال تمریناتی، شامل حرکت دادن عضلات انگشتان دست و پا، بازوها و پاها می باشد. درنتیجه احتمالا شما بیشتر حرکت و جنبش او را حس خواهید کرد.

در این زمان وزن کودک شما کمی بیشتر از 1 پوند (454 گرم) میباشد. اگر زایمان زودرس در این هفته رخ دهد، نوزاد می تواند تحت مراقبت پزشکی ویژه زنده بماند، اما ممکن است نقص های خفیف و یا خیلی جدی داشته باشد. با افزایش دانش و تحقیقات در زمینه پزشکی جنینی، ارزیابی طولانی مدت برای نوزادان زودرس (preemies) هر سال رو به بهبود است.

 

وضعیت بدن شما

هرچه به زمان زایمان نزدیکتر میشوید، ممکن است مشکلات بیشتری برای خوابیدن داشته باشید. اضطراب، تکرر ادرار، سوزش معده، گرفتگی ساق پا و ناراحتی های کلی میتواند باعث خواب شبانه کوتاه مدت در زنان باردار گردد. اما سلامت شما و کودکتان به استراحت کافی شما بستگی دارد. یک دوش آب گرم، موزیک، کتاب آرام بخش یا یک فنجان چای گیاهی را برای خوابی آرام امتحان کنید.

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که زنان باردار باید به پهلو بخوابند، نه به پشت و یا روی معده، تا مانع جریان خون به جفت نشوند. اگر برایتان ناخوشایند است، یک بالش بین زانوها قرار دهید تا از فشار وزنتان هنگامی که به پهلو می خوابید خلاص شوید.

تعداد بازدید: 5349

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha