هفته هجدهم بارداری
پزشک شما

هفته هجدهم بارداری

26 فروردین 1391

روند تکامل فرزند شما

گوشها به سمت مکان نهایی خود حرکت می کنند و بیرون از سر قرار می گیرند و کم کم به لالایی های شما عکس العمل نشان می دهند (در اوایل هفته هجدهم فرزند شما احتمالا می تواند بشنود)! استخوان گوش میانی و پایانه عصبی از سمت مغز به گوش ها در حال تکامل است پس فرزند شما صداهایی مثل تپش قلب شما یا حرکت خون در رگهای بند ناف را خواهد شنید. او حتی ممکن است با صداهای بلند وحشت زده شود! چشمان جنین شما نیز در حال تکامل هستند. آنها هم اکنون بیشتر به سمت جلوی صورت تا کنار سر متمایل هستند. اگر شما چراغ قوه را  روبه روی شکم خود قرار دهید ممکن است شبکیه چشم توانایی تشخیص دادن پرتوهای نور چراخ قوه را داشته باشد.

تا حالا استخوان های فرزند شما در حال رشد ولی نرم بوده است. این هفته، استخوان ها شروع به سخت و استخوانی شدن می کنند. برخی از اولین استخوان هایی که شروع به سفت شدن می کنند شامل، ترقوه و ساق پا هستند.

 

وضعیت بدن شما

شما احتمالا در حال آماده کردن خود برای زندگی با یک نوزاد هستید. آماده شدن شما باید چیزی فراتر از جمع آوری لباس کودک و یا تزئینات داخلی برای اتاق یا محل نگهداری او باشد.

این هفته زمان خوبی است که تحقیقات خود را برای یافتن پزشک اطفال و یا دیگر متخصصان در زمینه نگهداری از کودک انجام دهید. برنامه زمانی خاصی برای ملاقات با دکتر تنظیم کرده و درباره زمان های ممکن برای ملاقات با دکتر، زمان بندی واکسیناسیون نوزاد و همچنین چگونگی تماس با دکتر در زمان های اضطراری اطلاعاتی را کسب کنید. شما باید تا جای که ممکن است درباره روش کار و نحوه عمکرد آنها بیاموزید.  

بعضی سوالات مناسب: چند مراقب سلامت در تیم پزشکی حضور دارند؟ چه کسانی شبها و آخر هفته ها را پوشش می دهند؟ برنامه آنها برای تماس تلفنی در مواقع ضروری چیست؟ با چه بیمارستان هایی طرف قرارداد هستند؟ چه بیمه هایی را قبول می کنند؟ با چه متخصص هایی همکاری می کنند؟ چگونه درمان های اورژانسی را انجام میدهند؟

مهم است که شما با پزشک فرزند خود راحت باشید. پس به موارد ذکر شده توجه کرده و با دقت تصمیم بگیرید.

تعداد بازدید: 5198

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha