وعده های غذایی خانوادگی و افزایش دریافت میوه و سبزی
پزشک شما

وعده های غذایی خانوادگی و افزایش دریافت میوه و سبزی

26 دی 1391

داشتن وعده های غذایی خانوادگی منجر به افزایش دریافت میوه و سبزیجات در کودکان می گردد.
نتایج مطالعه جدید نشان میدهد، کودکانی که به طور منظم با خانواده خود غذا می خورند به احتمال زیاد توصیه سازمان جهانی بهداشت برای مصرف روزانه پنج واحد میوه و سبزیجات در روز را عملی می کنند.
پژوهشگران رژیم غذایی بیش از 2000 کودک مدرسه ابتدایی در لندن را مورد بررسی قرار دادند. پدر و مادر این کودکان در مورد وعده های غذایی خانوادگی و چگونگی آن مورد پرسش قرار گرفتند.
 به طور متوسط، کودکان در این مطالعه حدود 7/3 واحد میوه  و سبزیجات در طول روز دریافت می کردند، اما کودکانی که گاهی اوقات و یا به طور منظم وعده های غذایی را با خانواده خود می خوردند، مصرف بیشتری از این محصولات گزارش کردند. کودکانی که گاهی اوقات وعده های غذایی خانوادگی داشتن 4/3 اونس و کودکانی که به طور منظم وعده های غذایی را درکنار خانواده خود دریافت می کردند 5/4 اونس میوه و سبزی بیشتری در روز دریافت می کردند.
هم چنین این پژوهشگران خاطرنشان کردند، عادات غذایی والدین نیز نقش مهمی در شکل گیری عادات کودکان دارد به طوریکه کودکانی که والدین آنها از میوه و سبزی استفاده می کردند نسبت به کودکانی که والدین آنها به ندرت از این محصولات دریافت می کردند، 3 اونس میوه و سبزی بیشتری می خوردند.
نتایج حاصل از این مطالعه این پیام مثبت سلامتی را برای والدین به ارمغان می آورد که آنها می توانند عادات غذایی خود و درنتیجه فرزندشان را بهبود دهند.

منبع:

Meaghan S Christian et al "Family meals can help children reach their 5 A Day: a cross-sectional survey of children's dietary intake from London primary schools" Journal of Epidemiology & Community Health,2012

تعداد بازدید: 2826

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha