خطرات سرماخوردگی در بارداری برای نوزاد
پزشک شما

خطرات سرماخوردگی در بارداری برای نوزاد

18 فروردین 1393

 

پژوهشگران به تازگی اعلام کرده اند، هرچا مادر در دوران بارداری خود بیشتر به ویروس سرماخوردگی مبتلا شود، احتمال بروز آسم در کودک افزایش میابد.
این مطالعه جدید شامل 513 زن باردار آلمانی و 526 نوزاد آنها بود. این مادران در دوران بارداری، 3 ماهگی نوزاد، 12 ماهگی کودک و تا سن 5 سالگی هر ساله پرسشنامه هایی را تکمیل کردند. میزان ابتلا به سرماخوردگی و مواجهه با عفونت های ویروسی در دوران بارداری ارزیابی شد. کودکان تا سن 5 سالگی از نظر ابتلا به آسم و سایر آلرژی ها بررسی شدند.
نتایج نشان داد میزان مواجهه مادر با عفونت های ویروسی در بارداری بر محیط رحم وی نیز اثر می گذارد و از این طریق خطر ابتلا به آسم و آلرژی در دوران کودکی را افزایش میدهد. بعلاوه مواجهه زودهنگام با آلرژن ها مثل گرد و غبار و یا حیوانات خانگی احتمال حساسیت در سن 5 سالگی را افزایش میدهد. بررسی‌ها نشان می‌دهند، سرماخوردگی مادر در بارداری حساسیت نوزاد را در برابر مواد آلرژن افزایش میدهد.
پژوهشگران هشدار می‌دهند، مادران در دوران بارداری به شدت از خود مراقبت انجام دهند زیرا حتی یک بیماری ساده مانند سرماخوردگی می‌تواند کودکان آنها را با خطر مواجه نماید.
 
منبع:
 
Source: Sabina Illi, et al “Perinatal influences on the development of asthma and atopy in childhood”  Annals of Allergy, Asthma and Immunology, Feb. 3, 2014.
 
تعداد بازدید: 3330
کلمات کلیدی: بارداری آلرژی آسم سرماخوردگی 

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha