غذا خوردن در رستوران کالری دریافتی را بالا میبرد
پزشک شما

غذا خوردن در رستوران کالری دریافتی را بالا میبرد

8 آذر 1391

بر اساس نتایج جدید، کودکان و نوجوانان در روزهایی  که در رستوران غذا خورده یا فست فود مصرف می کنند کالری بیشتری از طریق چربی و قند بالاتر دریافت می کنند.
در این مطالعه که بیش از 9000 نوجوان و کودک شرکت داشتند، در چند مرحله از آنها خواسته شد تا در 24 ساعت گذشته هر نوع ماده غذایی دریافتی را گزارش دهند. بین 24 تا 42 درصد نوجوانان مصرف فست فود یا غذا در رستوران را گزارش کردند. نتایج نشان داد مصرف یک وعده فست فود  310 کیلوکالری و مصرف یک وعده رستورانی 267 کیلوکالری میزان انرژی دریافتی را نسبت به سایر روزها افزایش می دهد.
دکتر Lisa Powell سرپرست این مطالعه با بیان اینکه دریافت بالاتر کالری، قند و چربی اشباع می تواند پیامدهای منفی در دراز مدت داشته باشد به والدین تاکید کرد که به هیچ وجه مصرف غذا در رستوران یا فست فود را جایگزین غذای خانه نکرده و اجازه ندهند این امر به یک عادت غذایی خانوادگی تبدیل شود.
پژوهشگران این مطالعه تاکید کردند صنعت رستوران  می تواند با استفاده از طیف وسیعی از استراتژی ها، مثل حمایت از استانداردهای ملی تغذیه و افزودن غذاهای سالم به منوی رستوران ، نقش مثبتی در بحث غذا و زندگی سالم ایفا کند.
بعلاوه در صورت دریافت یک وعده غذایی در رستوران یا فست فود،  نیاز به یک تلاش آگاهانه در طول روز برای جبران کالری اضافی دریافتی وجود دارد.

منبع:

Lisa Powell et al  “Fast-Food and Full-Service Restaurant Consumption Among Children and AdolescentsEffect on Energy, Beverage, and Nutrient Intake”  Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine, 2012

تعداد بازدید: 3251

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha