چاقی و اضافه وزن با چربی اضافی بدن متفاوت است.
پزشک شما

چاقی و اضافه وزن با چربی اضافی بدن متفاوت است.

9 اردیبهشت 1396

بررسی ها نشان می دهد میزان چربی بدن در 76 درصد افراد در سراسر دنیا بالا است. این میزان 5/5 میلیارد نفر را شامل می شود. این امر حتی افرادی که ورزش می کنند یا در رقابت های ورزشی شرکت می کنند را نیز در برمی گیرد. چربی اضافی بدن سلامتی را تحت تاثیر قرار داده و نه تنها این مشکل در افراد چاق و دارای اضافه وزن مشاهده می شود بلکه افراد با وزن طبیعی را نیز شامل می شود. درحالیکه شیوع چاقی طی 4-3 دهه اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است گزارش ها نشان می دهد تعداد بیشتری از افراد دارای سطوح ناسالم چربی در بدن هستند. بنابراین اصطلاحاتی مبنی بر چربی اضافی بدن و چربی کم بدن وضعیت ترکیب بدن را توصیه کرده و توجه به آن می تواند سبب بهبود سلامت در سطح جهان شود.
همچنین مشخص شده که میزان چربی بدن در 10-9 درصد افراد کم است. هرچند در ابتدا ممکن است تصور شود این شرایط به علت قحطی است اما در سراسر جهان قحطی در حال کاهش است. جمعیت در حال پیر شدن، افزایش بیماری های مزمن و ورزشکاران مبتلا به بی اشتهایی افراد دارای چربی بدن کم را تشکیل می دهند.
اضافه وزن و چربی اضافی بدن با یکدیگر تفاوت دارند. نمایه توده بدن (BMI) با توجه به وزن و قد به دست می آید و میزان چربی بدن را مستقیماً اندازه گیری نمی کند. به گفته محققان اصطلاح چربی اضافی بدن باید با مفاهیم قدیمی چاقی و اضافه وزن جایگزین شود. درحالیکه تخمین زده می شود 49 درصد جمعیت جهان (معادل 5/3 میلیارد نفر) به چاقی یا اضافه وزن مبتلا باشند، اما تعداد افراد مبتلا به چربی اضافی بدن بیش از این میزان است. 
منبع:


Overfat and Underfat: New Terms and Definitions Long Overdue. Frontiers in Public Health, 2017.
 

تعداد بازدید: 1666

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha