چای سیاه خطر ابتلا به دیابت را کاهش میدهد
پزشک شما

چای سیاه خطر ابتلا به دیابت را کاهش میدهد

25 بهمن 1391

نتایج یک مطالعه جدید نشان میدهد میزان ابتلا به دیابت نوع 2 در کشورهایی که مردم به نوشیدن چای سیاه عادت دارند، کمتر است، این یافته ها نشان میدهند مصرف منظم چای سیاه با کاهش خطر ابتلا به دیابت همراه است.
پژوهشگران سوئیسی به بررسی عادات مصرف چای سیاه در 50 کشور جهان و ارتباط آن با میزان شیوع دیابت، سرطان و هم چنین بیماری های عفونی و قلبی عروقی پرداختند. نتایج بررسی نشان داد ایرلند و بعد از آن انگلستان و ترکیه  بالاترین سطح مصرف چای سیاه و کره جنوبی، برزیل، چین، مراکش و مکزیک کمترین میزان مصرف چای سیاه را دارند. بررسی های بیشتر نشان داد در کشورهایی که بیشترین میزان مصرف چای سیاه وجود داشت شیوع دیابت کمتر بود، اما هیچ ارتباطی بین مصرف چای سیاه و میزان ابتلا به سایر بیماری های نامبرده دیده نشد.
چای سیاه حاوی میزان بالایی فلاونوئید می باشد که مزایای این فلاونوئیدها در ارتباط با سلامت روشن شده است، و فرآیند دم کردن چای باعث آزاد شدن این فلاونوئیدها می شود.
فدراسیون بین المللی دیابت تخمین زده است که تعداد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 از 285 میلیون نفر در سال 2010 به 438 میلیون نفر در سال 2020 افزایش یابد.

منبع:

Ariel Beresniak, et al “Relationships between black tea consumption and key health indicators in the world: an ecological study” BMJ Open 2012;2:6

تعداد بازدید: 2511

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha