چه میزان پیاده‌روی خطر مرگ را کاهش می‌دهد؟
پزشک شما

چه میزان پیاده‌روی خطر مرگ را کاهش می‌دهد؟

21 فروردین 1397

یک مطالعه جدید که بر روی حدود 140 هزار نفر انجام شده نشان می‌دهد که پیاده‌روی می‌تواند به طور قابل توجهی سلامت عمومی را بهبود بخشد. این پیاده‌روی معمولی حتی اگر به اندازه حداقل میزان توصیه شده نباشد، در مقایسه با عدم فعالیت بدنی با کاهش مرگ و میر همراه است.
دستورالعمل‌های بهداشت عمومی توصیه می‌کنند بزرگسالان حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط یا 75 دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته انجام دهند. اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد تنها نیمی از بزرگسالان به این توصیه عمل می‌کنند. پیاده‌روی متداول‌ترین نوع فعالیت بدنی است و با کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت و سرطان روده بزرگ همراه است.
پیاده‌روی و کاهش مرگ و میر
نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد پیاده‌روی به مدت 2 ساعت یا کمتر در طول هفته در مقایسه با عدم تحرک با مرگ و میر کمتری همراه بوده است. پیاده‌روی 1 تا 2 برابر حداقل میزان توصیه شده (5-2/5 ساعت در هفته) با کاهش 20 درصدی خطر مرگ و میر همراه بود.
در این مطالعه پیاده‌روی به طور قابل توجهی با کاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های تنفسی ارتباط داشت و با 6 ساعت پیاده‌روی در هفته احتمال ابتلا به آن حدوداً 35 درصد کم شد. همچنین پیاده‌روی منجر به کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از بیماری‌ قلبی - عروقی و سرطان شد.
پیاده روی به عنوان "ورزش کامل" توصیف شده است؛ زیرا ساده، رایگان و راحت است، نیازی به تجهیزات خاص یا آموزش ندارد و می‌تواند در هر سنی انجام شود. 
منبع:

Alpa V. Patel et al. American Journal of Preventive Medicine 2017.
 

تعداد بازدید: 1316

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha