راهکاری جدید برای درمان آلرژی به بادام زمینی
پزشک شما

راهکاری جدید برای درمان آلرژی به بادام زمینی

21 بهمن 1395

آلرژی به بادام زمینی نوعی آلرژی غذایی است که طی آن سیستم ایمنی بدن به پروتئین خاصی در ماده غذایی واکنش نشان می دهد. حتی اگر مقادیر کمی بادام زمینی مصرف شود ممکن است واکنش بدن شدید باشد. هرچند بسیاری از علائم آلرژی غذایی با عدم تحمل غذایی مشابه است اما اساساً با آن متفاوت است. واکنش های مرتبط با آلرژی غذایی ممکن است کشنده باشند و افراد مبتلا باید از مصرف مواد غذایی آلرژی زا خودداری کنند.
اخیراً محققان ایمنی و اثربخشی یک برچسب پوستی که مقادیر کمی پروتئین بادام زمینی را وارد پوست می کند، بررسی کرده اند. نتایج این مطالعه نشان دهنده اثربخشی این برچسب ها در کودکان و بالغین جوان بود اما اثربخشی آن در کودکان کوچکتر بیشتر بود. همچنین مشخص شد که برچسب ها ایمن بوده و به خوبی تحمل می شوند.
در این مطالعه 74 فرد مبتلا به آلرژی به بادام زمینی در محدوده سنی 4 تا 25 سال شرکت کردند. شرکت کنندگان با برچسب های حاوی دوز بالا یا دوز پایین پروتئین بادام زمینی یا دارونما درمان شدند. برچسب ها هر روز توسط این  افراد بر روی بازو یا بین شانه ها مورد استفاده قرار می گرفت.
پس از یک سال، محققان دریافتند شرکت کنندگان نسبت به قبل از شروع مطالعه می توانند حداقل 10 برابر بیشتر پروتئین بادام زمینی دریافت کنند. 46 درصد افراد استفاده کننده از برچسب با دوز پایین و 48 درصد افراد استفاده کننده از برچسب با دوز بالا و 12 درصد افراد دریافت کننده دارونما قادر به تحمل این مقدار پروتئین بادام زمینی بودند.
منبع:


Epicutaneous immunotherapy for the treatment of peanut allergy in children and young adults. Journal of Allergy and Clinical Immunology,  2016.
 

تعداد بازدید: 1782

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha