کاهش فشارخون به کمتر از mmHg 120 و کاهش خطر مرگ
پزشک شما

کاهش فشارخون به کمتر از mmHg 120 و کاهش خطر مرگ

21 اسفند 1395

پرفشاری خون عامل خطر بروز بیماری قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیوی و ... است. فشارخون سیستولیک به فشاری در شریان ها اطلاق می شود که هنگام ضربان قلب ایجاد می شود. فشارخون دیاستولیک به فشار بین ضربان ها گفته می شود.
تحقیقات نشان می دهد کاهش فشارخون سیستولیک به کمتر از 120 میلی متر جیوه سبب نجات جان بیش از 100 هزار نفر در سال می شود. در این مطالعه دو سوم نجات یافتگان مرد و دو سوم آن ها 75 سال یا بالاتر بودند. راهنماهای موجود توصیه می کنند فشارخون سیستولیک به کمتر از mmHg140 کاهش یابد.
در این مطالعه 9350 فرد بالغ با سن 50 و بالاتر که به پرفشاری خون مبتلا بودند و در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی - عروقی قرار داشتند، بررسی شدند. نتایج نشان داد هنگامی که فشارخون سیستولیک به کمتر از mmHg 120 کاهش می یابد میزان مرگ و میر ناشی از تمام علل 27 درصد کاهش می یابد.
در این مطالعه بیمارانی که با هدف کاهش فشارخون به کمتر از mmHg 140 درمان شده بودند، به طور میانگین 2 داروی مختلف کاهنده فشارخون دریافت می کردند. بیمارانی که با هدف کاهش فشارخون به کمتر از mmHg 120 درمان شده بودند، به طور میانگین 3 داروی مختلف کاهنده فشارخون دریافت می کردند. تغذیه مناسب، کاهش مصرف نمک، افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات و افزایش فعالیت بدنی در کنار دارو درمانی می تواند به کاهش فشارخون منجر شود.
منبع:


Presented at the American Heart Association's Council on Hypertension 2016 Scientific Sessions
 

تعداد بازدید: 1391

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha