گردو به عنوان یک آنتی اکسیدان مؤثر بر سلامت قلب
پزشک شما

گردو به عنوان یک آنتی اکسیدان مؤثر بر سلامت قلب

2 مهر 1391

بر اساس ارزیابی های محققین نشان داده شد که مغز گردو نسبت به سایر مغز ها خواص آنتی اکسیدانی بیشتری دارد. به بیان این محققین یک مشت از مغز گردو در حدود دو برابر بیشتر از سایر مغزها دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد، با وجود این مردم زیاد به آن توجه نمی کنند و بهتر است آن را جزء رژیم غذایی روزمره خود قرار دهند. مغزها حاوی پروتئین هایی می باشند که می تواند جایگزین گوشت شوند.

به بیان دکتر وینسون از دانشگاه پنسیلوانیا ما در این مطالعه انواع مختلفی از مغزها مانند بادام، بادام زمینی، فندق و ... را مورد ارزیابی قرار دادیم و نتایج حاصل نشان داد که مغز گردو در مقایسه با سایر مغزها از میزان بالایی آنتی اکسیدان برخوردار است. به علاوه در این مطالعه نشان داده شد که پتانسیل و ظرفیت آنتی اکسیدان های موجود در مغز گردو بسیار بیشتر از سایر مغز ها می باشد. از آنجائیکه بو دادن مغزها میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن ها کاهش می دهد بهتر است تا مغز گزدو را تازه مصرف کرد تا از خواص آنتی اکسیدانی بیشتری بهره مند شویم.

دکتر وینسون اظهار داشت که مردم به دلیل وجود چربی و افزایش وزن ناشی از مصرف مغزها از مصرف آن ها خودداری می کنند در حالی که اسیدهای چرب موجود در مغزها دارای حداقل یک پیوند دوگانه می باشند و بنابراین غیر اشباع هستند و بدین ترتیب خطری عروق آن ها را تهدید نمی کند، در مورد اضافه وزن نیز باید گفت به نظر نمی رسد که آن ها بتوانند مسبب اضافه وزن زیادی شوند چون افراد مقدار زیادی از آن ها را مصرف نمی کنند.

منبع:

The above story is reprinted from materials provided by .American Chemical Society

تعداد بازدید: 2964
کلمات کلیدی: مغز گردو آنتی اکسیدان ها 

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha