ارتباط قند خون ناشتا با میزان کاهش وزن
پزشک شما

ارتباط قند خون ناشتا با میزان کاهش وزن

8 دی 1396

بر طبق نتایج یک مطالعه جدید که بر روی 133 نفر انجام شده افرادی که قند خون ناشتای آن‌ها بالا است نسبت به کسانی که قند خون ناشتای آن‌ها پایین است به دنبال 6 ماه پیروی از یک رژیم غذایی پرفیبر و با بار گلایسمی پایین، وزن بیشتری از دست می‌دهند.
 این یافته‌ها نشان می‌دهد قند خون ناشتا که به سهولت قابل اندازه‌گیری است، در تعیین نوع رژیم غذایی که برای مدیریت وزن در افراد مبتلا به پردیابت (پیش دیابت) و دیابت می‌تواند موثرتر باشد، مفید است. بیشترین مزایای رژیم غذایی پرفیبر و با بار گلایسمی پایین در افرادی مشاهده شده که میزان قند خون ناشتای آن‌ها بالا است.
در مطالعه فوق 97 درصد شرکت‌کنندگانی که قند خون ناشتای آن‌ها بالا بود 5 درصد وزن خود را از دست دادند. درحالیکه 50 درصد افرادی که قند خون ناشتای آن‌ها پایین بود، موفق به این میزان کاهش وزن شدند. همچنین در گروه اول و دوم به ترتیب 36 و 8 درصد شرکت‌کنندگان 10 درصد وزن خود را کاهش دادند.
به گفته محققان تفاوت بین دو گروه با سطوح متفاوت قند خون ناشتا حائز اهمیت است. بنابراین توجه به وضعیت قند خون بیمار در زمان تعیین بهترین استراتژی برای کاهش وزن توصیه می‌شود.
منبع:

Presented at the American Diabetes Association's 77th Scientific Sessions, 2017
 

تعداد بازدید: 1459

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha