استرس به اندازه تنقلات ناسالم برای سلامتی مضر است.
پزشک شما

استرس به اندازه تنقلات ناسالم برای سلامتی مضر است.

9 فروردین 1397

همه ما به خوبی می‌دانیم که رژیم غذایی نامناسب برای سلامتی مضر است. نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که استرس نیز همانند رژیم غذایی ناسالم می‌تواند بر روی وضعیت سلامتی اثرگذار باشد.
نگرانی‌های مالی، مشکلات شغلی و یا خانوادگی سبب بروز استرس در بسیاری از افراد می‌شوند. گزارشات نشان می‌دهد که در ایالات متحده حدود 80 درصد افراد هر ماه حداقل یکی از علائم استرس را تجربه می‌کنند. استرس پیامدهای منفی برای سلامت روحی و جسمی به دنبال  دارد. استرس احتمال بروز اضطراب، افسردگی و چاقی را افزایش می‌دهد. 
با توجه به مطالعه‌ای که نتایج آن به تازگی منتشر شده استرس، به خصوص در زنان، همانند مصرف هله‌هوله و تنقلات ناسالم برای سلامتی مضر است. این نتایج نشان می‌دهد که استرس از نظر اثر بر میکروبیوتای روده می‌تواند اثرات متفاوتی بر روی زنان و مردان داشته باشد. بر اساس نتایج این پژوهش محققان دریافته‌اند استرس سبب تغییر میکروبیوتای روده می‌شود. میکروبیوتا مجموعه‌ای از میکروارگانیسم‌ها است که در روده انسان ساکن هستند.
گاهی اوقات پیامدهای منفی ناشی از استرس تنها روحی و روانی قلمداد می‌شوند. اما نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که استرس می‌تواند تغییرات جسمی را نیز به دنبال داشته باشد.
منبع:

Laura C. Bridgewater et al. Scientific Reports 2017.
 

تعداد بازدید: 1407

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha