رژیم مدیترانه ای درد را در مبتلایان به چاقی کاهش می دهد.
پزشک شما

رژیم مدیترانه ای درد را در مبتلایان به چاقی کاهش می دهد.

4 مرداد 1396

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند احتمال بروز درد را در افراد مبتلا به اضافه وزن کاهش دهد. التهاب سبب ارتباط بین وزن بدن و درد مزمن می شود. زیرا التهاب با چاقی و نیز با بروز درد مرتبط است. 
در این پژوهش 98 زن و مرد با سن 20 تا 78 سال شرکت داشته و از طریق مصاحبه آنچه طی 24 ساعت گذشته خورده بودند از آن ها پرسیده شد. شرکت کنندگان احساس درد در بدن را به صورت خود گزارش دهی اعلام کردند.
 نتایج این مطالعه نشان می دهد که مواد غذایی ضد التهاب مانند ماهی، آجیل ها و حبوبات احتمال بروز درد را کاهش می دهند. در حقیقت رژیم غذایی سالم و به خصوص غذاهای دریایی و پروتئین های گیاهی مانند آجیل و حبوبات نقش موثری در این میان دارند. بر اساس یافته های فوق در افراد با وزن بالا نه تنها مقدار غذایی که می خورند در بروز درد نقش دارد بلکه کیفیت رژیم غذایی نیز حائز اهمیت است. در این مطالعه مصرف بیشتر ماهی و پروتئین های گیاهی مانند آجیل و حبوبات صرف نظر از وزن بدن با کاهش درد همراه بود.
در این مطالعه نمایه توده بدنی (BMI)، دور کمر و درصد چربی بدن اندازه گیری شد. در هر 3 مورد محققان شواهدی مبنی بر ارتباط بین افزایش وزن و درد مشاهده کردند. همچنین این یافته ها نتایج مطالعات پیشین را که نشان می دادند احتمال بروز درد در افراد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی بیشتر است را تائید می کند. 
منبع:


Dietary intake mediates the relationship of body fat to pain. Pain, 2017.
 

تعداد بازدید: 1499

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha