مصرف چه میزان گوشت قرمز در طی روز توصیه می‌شود؟
پزشک شما

مصرف چه میزان گوشت قرمز در طی روز توصیه می‌شود؟

15 اردیبهشت 1397

در دنیای تغذیه همواره بین گیاهخواران و افرادی که تمایل به مصرف انواع گوشت دارند، بحث‌های مطرح بوده است. اکنون این سوال وجود دارد که آیا بدن ما به مصرف گوشت نیاز دارد؟ همچنین این سوال مطرح است که مصرف چه میزان گوشت برای سلامتی ایمن است؟ 
رژیم‌های گیاهخواری خطر سندرم متابولیک، دیابت، سرطان و پرفشاری خون را کاهش می‌دهند. برخی افراد به دلیل برخوردار شدن از سلامتی بیشتر از رژیم غذایی که بر پایه گیاهان است پیروی می‌کنند. برخی نیز به دلایل اخلاقی به این نوع رژیم غذایی روی می‌آورند. 
گوشت غنی از پروتئین و ویتامین B12 بوده و منبع خوب آهن محسوب می‌شود. این امر نشان می‌دهد که چگونه ترکیبات موجود در گوشت به اجداد ما در زنده ماندن کمک کرده است. با این حال، امروزه  پروتئین مورد نیاز با سهولت بیشتر و از طریق مصرف آجیل و حبوبات در دسترس است. از طرف دیگر، ویتامین B12 از طریق مصرف پنیر، تخم‌مرغ، شیر و محصولات غنی شده و آهن از طریق مصرف حبوبات و برخی سبزیجات تامین می‌شود. 
ارتباط انواع گوشت با سلامتی
گوشت در 4 نوع سفید، قرمز، فرآوری شده و ماهی یافت می‌شود. گوشت ماهی و گوشت سفید در صورتیکه سرخ نشوند سالم هستند. اما در مورد گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده این امر متفاوت است. زیرا این دو نوع گوشت با سرطان روده بزرگ و بیماری قلبی مرتبط بوده و مصرف بیش از حد آن‌ها مضر است.
در مورد اینکه مصرف چه میزان گوشت قرمز سلامتی را به خطر می‌اندازد مطالعات زیادی نشان داده اند که مصرف حداقل 50 تا 100 گرم گوشت قرمز در روز خطر بیماری را کمی افزایش می‌دهد. گوشت فرآوری شده (نمک سود شده یا دودی) نیز با افزایش خطر بیماری همراه است. به گفته محققان مصرف گوشت قرمز به میزان 1 تا 2 بار در هفته برای سلامتی مضر نیست.
منبع:

 Tim Newman. Medical News Today. 15 November 2017.
 

تعداد بازدید: 1708
کلمات کلیدی: سرطان ماهی سلامتی بیماری گوشت 

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha