میزان سدیم و پتاسیم دریافتی با مقادیر توصیه شده متفاوت است.
پزشک شما

میزان سدیم و پتاسیم دریافتی با مقادیر توصیه شده متفاوت است.

16 اسفند 1395

سدیم و پتاسیم از الکترولیت های مهم بدن محسوب می شوند که در حفظ عملکرد عضلات، قلب و کلیه ها، توازن مایعات و ... نقش دارند. کمبود پتاسیم با ضعف، خستگی، اختلال عملکرد عضلات و دریافت بیش از حد سدیم و نمک با بروز پرفشاری خون و بیماری های قلبی مرتبط است. نتایج مطالعه ای که در جلسه علمی انجمن قلب آمریکا ارائه شده نشان می دهد اکثر آمریکایی ها مقدار کافی پتاسیم دریافت نمی کنند اما بیش از حد سدیم مصرف می کنند.
در این مطالعه محققان ادرار 24 ساعته (استاندارد طلایی برای اندازه گیری دریافت سدیم) 827 نفر در محدوده سنی 20 تا 69 سال را بررسی نمودند. نتایج نشان داد میانگین دریافت روزانه سدیم 3662 میلی گرم بود. میزان دریافت در مردان بالاتر از زنان بود اما بر اساس نژاد، نمایه توده بدنی (BMI) و میزان فعالیت بدنی تفاوتی مشاهده نشد. حدود 90 درصد شرکت کنندگان بیش از 2300 میلی گرم سدیم دریافت می کردند که بالاتر از مقادیر توصیه می باشد. به منظور حفظ سلامت قلب توصیه می شود میزان دریافت سدیم بیش از 1500 میلی گرم در روز نباشد.
بر اساس راهنماهای موجود روزانه باید حداقل 4700 میلی گرم پتاسیم دریافت شود. میانگین دریافت روزانه پتاسیم در میان شرکت کنندگان 2202 میلی گرم بود که این میزان بر اساس جنس و نژاد متفاوت بود. زنان نسبت به مردان پتاسیم کمتری دریافت می کردند. سیاه پوستان کمترین و سفید پوستان بیشترین میزان دریافت پتاسیم را داشتند. 
منبع:


Presented at the American Heart Association's Scientific Sessions 2016.
 

تعداد بازدید: 826

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha