چاقی شدید خطر نارسایی قلبی را افزایش می دهد.
پزشک شما

چاقی شدید خطر نارسایی قلبی را افزایش می دهد.

25 آبان 1395

در آمریکا از هر 3  نفر 1 نفر چاق می باشد و بیش از 5 درصد افراد نیز به چاقی مرضی مبتلا هستند. به نمایه توده بدنی (BMI) بالاتر از 35 چاقی مرضی گفته می شود.
به تازگی نتایج حاصل از مطالعه ای که بر روی بیش از 13000 نفر انجام شده نشان داده است که چاقی مرضی یا چاقی شدید خطر بروز نارسایی قلبی را افزایش می دهد. به طوریکه به گفته محققان در افراد مبتلا به چاقی مرضی نسبت به افراد دارای وزن طبیعی احتمال بروز نارسایی قلبی 2 برابر بیشتر است.
این یافته ها نشان می دهد درمان پرفشاری خون، دیابت و سایر بیماری ها که با چاقی در ارتباط هستند ممکن است از بروز بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی جلوگیری کند اما این رویکرد به منظور جلوگیری از افزایش خطر نارسایی قلبی کافی نیست.
نارسایی قلبی با بزرگ و ضعیف شدن ماهیچه های قلب مشخص می شود. در این بیماری پمپ خون در بدن کاهش یافته و منجر به تنگی نفس، خستگی، ضعف، مشکلات تنفسی در هنگام دراز کشیدن و تورم پا می شود. به طور کلی، 50 درصد افراد مبتلا به نارسایی قلبی طی 5 سال اول بعد از تشخیص فوت می کنند.
شواهد نشان می دهد که وزن اضافی سبب اعمال فشار زیاد بر روی قلب می شود و سلول های چربی در  ناحیه شکم می توانند مولکول هایی تولید کنند که برای سلول های قلب سمی می باشند.
منبع:


Journal of the American Heart Association, 2016

 

تعداد بازدید: 1706

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha