در دیابت نوع 1 باکتری های روده تغییر می کنند.
پزشک شما

در دیابت نوع 1 باکتری های روده تغییر می کنند.

20 خرداد 1396

دیابت نوع 1 زمانی رخ می دهد که پانکراس (لوزالمعده) مقادیر بسیار کمی انسولین تولید کرده یا انسولینی تولید نمی کند. انسولین در حمل قند خون به داخل سلول های بدن نقش دارد. در این بیماری معمولاً سیستم ایمنی بدن به پانکراس حمله می کند. درنتیجه یک بیماری خودایمنی محسوب می شود. دیابت نوع 1 غالباً در افراد جوان مشاهده می شود.
برخی محققان معتقدند روده در بروز دیابت نوع 1 نقش دارد. بنابراین لازم است بفهمیم چگونه بیماری بر دستگاه گوارش و باکتری های روده اثر می گذارد. به تازگی نتایج مطالعه ای نشان داد در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 التهاب در دستگاه گوارش وجود داشته و باکتری های روده با کسانی که به دیابت مبتلا نیستند و حتی با کسانی که به سایر بیماری های خود ایمنی مانند سلیاک مبتلا هستند، متفاوت است.
در مطالعه حاضر میکروبیوم (باکتری های روده) 54 نفری که اندوسکوپی و نمونه برداری از قسمت اول روده کوچک (دئودنوم) آن ها انجام شده بود، بررسی شد. این رویکرد برخلاف مطالعاتی که به بررسی نمونه مدفوع افراد می پرداختند برای محققان امکان بررسی مستقیم دستگاه گوارش و باکتری های روده را فراهم کرد.
منبع:


Duodenal mucosa of patients with type 1 diabetes shows distinctive inflammatory profile and microbiota. Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, 2017.
 

تعداد بازدید: 1688

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha