رژیم غذایی به درمان کودکان مبتلا به بیماری التهابی روده کمک می کند.
پزشک شما

رژیم غذایی به درمان کودکان مبتلا به بیماری التهابی روده کمک می کند.

11 اردیبهشت 1396

بیماری التهابی روده (IBD) یک بیماری التهابی مزمن و با علت ناشناخته در روده است که با دیس بیوسیس (فلور میکروبی نامتعادل در روده) مرتبط است. IBD دو نوع بیماری تحت عنوان کرون و کولیت اولسراتیو را شامل می شود. گزینه های درمانی برای IBD محدود است. استروئیدهای تجویز شده برای این بیماران می تواند دارای عوارض طولانی مدت باشد. استروئیدها و سایر داروها تنها سیستم ایمنی را سرکوب می کنند و نمی توانند علت زمینه ای را که به میکروبیوم و باکتری های موجود در دستگاه گوارش مربوط می شود، درمان کنند. نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد رژیم غذایی یک گزینه درمانی بالقوه برای IBD است و تصور می شود می تواند با اثر بر دیس بیوسیس سبب کاهش التهاب روده شود.
در مطالعه فوق کودکان 17- 10 ساله و مبتلا به IBD خفیف تا متوسط شرکت کردند. بیماران به مدت 12 هفته از رژیم غذایی کربوهیدرات خاص (SCD) به عنوان تنها مداخله جهت درمان IBD پیروی کردند. پیگیری در هفته 2، 4، 8 و 12 انجام شد. SCD یک رژیم غذایی متعادل از نظر مواد مغذی است که در آن غلات، لبنیات، غذاهای فرآوری شده و شکر (به جز عسل) حذف می شود. در این رژیم غذایی تنها از مواد غذایی طبیعی و غنی از مواد مغذی مانند میوه ها، سبزیجات، گوشت ها و آجیل استفاده می شود. پس از 12 هفته مشخص شد از بین 10 بیماری که مطالعه را تا انتها ادامه داده بودند در 8 بیمار بهبودی حاصل شده است.
منبع:


Clinical and Fecal Microbial Changes With Diet Therapy in Active Inflammatory Bowel Disease. Journal of Clinical Gastroenterology, 2016. 
 

تعداد بازدید: 1872

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha