فعالیت بدنی از ناتوانی جسمی در سالخوردگان پیشگیری می کند.
پزشک شما

فعالیت بدنی از ناتوانی جسمی در سالخوردگان پیشگیری می کند.

22 تیر 1396

از هر 4 فرد بالاتر از 65 سال یک نفر در راه رفتن یا بالا رفتن از پله ها مشکل دارد. همچنین بسیاری از افراد سالخورده در انجام کارهای شخصی خود مانند لباس پوشیدن یا حمام کردن نیاز به کمک دارند. با افزایش سن این مشکلات می تواند زندگی مستقل فرد را تحت تاثیر قرار دهد.
به منظور بررسی اثرات مفید ورزش بر افراد سالخورده یک تیم تحقیقاتی اثر ورزش را بر پیشگیری یا تاخیر در بروز ناتوانی هایی که بر زندگی مستقل فرد تاثیر می گذارند، بررسی کرده اند.
در این پژوهش 1635 فرد 70 تا 89 ساله مورد بررسی قرار گرفتند. تمام شرکت کنندگان در معرض خطر ناتوانی جسمی قرار داشتند. در ابتدای مطالعه شرکت کنندگان می توانستند یک چهارم مایل بدون کمک راه بروند. افراد به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه به طور منظم ورزش می کردند. این افراد علاوه بر 30 دقیقه پیاده روی روزانه، ورزش هایی به منظور تقویت عضلات انجام می دادند. گروه دیگر به طور هفتگی و به مدت 26 هفته در جلساتی شرکت می کردند که طی آن اطلاعاتی در مورد سیستم بهداشت و درمان، مسافرت ایمن و یافتن منابع قابل اعتماد در مورد آموزش سلامت و تغذیه دریافت می کردند. همچنین این افراد 10-5 دقیقه ورزش های کششی  انجام می دادند.
تمام شرکت کنندگان از نظر ناتوانی های جسمی، در شروع مطالعه و سپس در ماه 6، 12، 24 و 36 بعد از مطالعه بررسی شدند. نتایج نشان داد افردی که در گروه ورزش قرار داشتند (گروه اول) نسبت به گروه دیگر سطوح کمتری از مشکلات حرکتی را تجربه کردند.
منبع:


Effect of Physical Activity on Self-Reported Disability in Older Adults: Results from the LIFE Study.Journal of the American Geriatrics Society, 2017.
 

تعداد بازدید: 1546

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha