منیزیم خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت را کاهش می دهد.
پزشک شما

منیزیم خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت را کاهش می دهد.

19 فروردین 1396

نتایج مطالعه ای که در مجله BMC Medicine منتشر شده نشان می دهد رژیم غذایی غنی از منیزیم می تواند خطر بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی و دیابت نوع 2 را کاهش دهد. این یافته ها با بررسی بیش از یک میلیون نفر در 9 کشور به دست آمده است. در این مطالعه اطلاعات مربوط به میزان دریافت منیزیم از طریق پرسشنامه بسامد خوراک و یادآمد غذایی 24 ساعته اندازه گیری شد. 
نتایج مطالعه حاضر نشان داد در افرادی که بیشترین میزان منیزیم را از طریق رژیم غذایی دریافت می کردند خطر بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی و دیابت نوع 2 به ترتیب 10، 12 و 26 درصد کمتر بود. همچنین مشخص شد هر 100 میلی گرم افزایش دریافت منیزیم از طریق رژیم غذایی در روز می تواند سبب کاهش خطر سکته مغزی و دیابت نوع دو به ترتیب به میزان 7 و 19 درصد شود.
راهنماهای موجود توصیه می کنند که روزانه 300 و 270 میلی گرم منیزیم به ترتیب توسط مردان و زنان مصرف شود. کمبود منیزیم معمولاً در 15-5/2  درصد افراد مشاهده می شود. منیزیم در متابولیسم گلوکز (قند)، تولید پروتئین و سنتز DNA نقش دارد. رژیم غذایی منبع اصلی منیزیم بوده و این ماده معدنی در آجیل، لوبیاها، کاکائو، غلات کامل و سبزیجات برگ سبز یافت می شود.
منبع:


Dietary magnesium intake and the risk of cardiovascular disease, type 2 diabetes, and all-cause mortality: a dose-response meta-analysis of prospective cohort studies. BMC Medicine, 2016.
 

تعداد بازدید: 1625

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha