کدام ترکیبات غذایی از سرطان پروستات پیشگیری می‌کنند؟
پزشک شما

کدام ترکیبات غذایی از سرطان پروستات پیشگیری می‌کنند؟

7 دی 1396

تحقیقات جدید انجام شده در دانشگاه تگزاس موفق به شناسایی چندین ترکیب طبیعی در مواد غذایی مانند زردچوبه، پوست سیب و انگور قرمز شده که می‌توانند از رشد سرطان پروستات پیشگیری کنند.
در طول دهه گذشته برخی تحقیقات که بر روی سرطان انجام شده نشان دهنده قدرت درمانی گیاهان از جمله زردچوبه، پوست سیب و چای سبز بوده‌اند. ترکیبات موجود در این مواد غذایی سبب کاهش التهاب به عنوان یک عامل خطر بروز سرطان در بدن می‌شوند. در افرادی که به علت عفونت مزمن، بیماری خودایمنی یا مشکلاتی مانند چاقی به التهاب مزمن مبتلا هستند، خطر آسیب سلول‌های طبیعی و درنتیجه خطر ابتلا به سرطان بیشتر است.
در مطالعه حاضر محققان اثر 142 ترکیب طبیعی را بر سلول‌های موش و انسان آزمودند تا مشخص کنند که این ترکیبات به تنهایی یا همراه با سایر مواد مغذی چگونه از رشد سلول سرطان پروستات جلوگیری می‌کنند. فعال‌ترین ترکیبات در این زمینه اسید اورسولیک در پوست سیب و رزماری، کورکومین در زردچوبه و رزوراترول در انگور قرمز و توت‌ها بود. این ترکیبات گیاهی دارای خصوصیات ضدسرطانی هستند. 
به گفته محققان ترکیب اسید اورسولیک با کورکومین یا رزوراترول مانع دسترسی سلول‌های سرطانی به موادی مانند گلوتامین می‌شود که برای رشد این سلول‌ها مورد نیاز است.
منبع:

 Alessia Lodi et al.  Precision Oncology 2017
 

تعداد بازدید: 1431

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha